20-11-2013

THE SPIRIT OF VARSSEVELD BLUES | Hans Mellendijk



M 21




Roomse Herrie, City-Lido, Groenlo 17 februari 2008


Onder klanken van een nostalgische Mc Cormick’s blues.
Teloorgangmuziek.
Ik word aangesproken met hé ouwe Berini-coureur.
Hersengymnastiek.
Moet heel ver graven naar mijmeringen met diepere kleur.
Brommercrosshectiek.
Leren pilotenkap versterkte voelbare vogelwens. Volare.
Kerkpleinromantiek.
Brommer vernoemd naar Charles Lindberghs’ mare.
Oceaanvlucht op ritme van The Spirit of St. Louis blues.
Lucht- en zeezuchtziek.

Geluk. Ik bezit geen motorolieklauwen
geen Castrol door mijn aderen vloeit
zoals bij maat Bennie van den Blauwen
die altijd maar aan motoren knoeit.
Ik zou ‘t tot vliegtuig hebben gevouwen.
Weinig zen in mijn motoronderhouden.

Nel Blu Dipinto Di Blu.
Engelenlyriek.

Voo-laare! O-ho
hoe ontgooglend toen ik las dat Berini stond voor
Bernd,
Rinus,
Nico.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten