20-11-2013

NIEMENDALLETJE | Hans Mellendijk

My ebony eyes was coming to me
From out of the skies on flight 1203
In an hour or two, I would whisper 'I do'
To my beatiful ebony eyes 
John D. Loudermilk



Ogen eboniet kleurig,
even niet reebruin getint,
wachtend op de jager.
't Brons groen eikenhout,
loeiende klokken.
Jij, Limburgse schlager.
Bim, bam, bim bam, …

Sloeg bij mij in als een bom.
Mijnengangen verder;
verliefd onbekend gevoel.
Komt nu naar boven. Woel
door mistige flarden
vat me bij de kladden.
Bim, bam, bim bam, ...

Sloeg bij mij in als een bom.
Gevoel brandend zand.
Zelfs je naam is mijn ontschoten.
Herinnering naar de kloten,
vliegtuig nooit geland.
Ook vandaag, ook deze keer
waarschijnlijk turbulent weer.
Bim, bam, bim bam.


Ebony Eyes, Twee reebruine ogen, Brandend zand

Geen opmerkingen:

Een reactie posten