20-11-2013

HONDENLEVEN | Anno 2040 | Hans Mellendijk



een oefening in scenariodenken

Wow, wow, wow,
uit de tijd gekomen de ontdekking
dat de hemel toch bestaat.

In ietwat wonderlijke mix van het hierna
numaals, hemelfietsen, nirwana en dada.
Mooi toen die tijd van hela hola tralala.

Grondpersoneel wist zich geen raad na de ware
Digiadatsch; info gener waarde duiden
verstand in zwart gat verdween en opzien baarde.

Naast Gods troon kijk ik op de zolder daaronder
zie ik nazaat mijn bibliotheek napluizen;
het boek wordt al bladerend heruitgevonden.

Als viervoeter terug op aard, het al wat leek.
Dan poot ik het op het laken neer, in de week.
Ik leg mijn botten in het maanlicht op de bleek.

Dat de hemel toch bestaat
uit de tijd gekomen de ontdekking.
Wawaoeiw, wawaoeiw, wawaoeiw.


Inzending Willem Wilmink Gedichtenwedsrijd 2012> met dank aan Sjoerd Kuyper voor dichtregel:'Ik leg mijn botten in het maanlicht op de bleek.' 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten